top of page

Hoe evalueren?

Foto van schrijver: Goedele WellensGoedele Wellens

Aankondiging experiment:

IK ZIE, IK ZIE , WAT JIJ NIET ZIET... Hoe een kind naar de wereld kijkt is anders dan hoe een ouder iemand naar de wereld kijkt.  Zou dat ook gelden voor kunst?  Wilt u samen met ons naar kunst kijken?  U hoeft er helemaal niets vanaf te weten!  Wij nodigen u graag uit voor een leuke sessie op 18 februari, 2020!

 

Wat wil ik weten?

Of twee sociaal verschillende groepen elkaar beter begrijpen na het meedoen aan de workshop VTS. Hebben ze iets van elkaar geleerd?


Waarom wil ik dit weten?

Ik wil weten of het kijken en ervaren van kunst mensen een nieuw inzicht kan verschaffen in elkaar.


Hoe ga ik dit doen?

Door de methode Visual Thinking Strategies toe te passen. Wij gaan de verschillen vooraf en achteraf inzichtelijk maken door bij aanvang een vragenlijst te geven en achteraf. De vragenlijst is een formulier waar de deelnemers gekleurde stickers plakken bij hun antwoord. Zo willen we visualiseren of er een verschil optreedt.

De twee sociale groepen bestaan uit 5 kinderen uit groep 8 van de basisschool en 5 ouderen.


‘Nu(l)meting’:


Kunnen jullie aangeven in welke leeftijdscategorie jullie zitten?

11 – 20: groene sticker | 61 – 70: oranje sticker | 70 – 80: rode sticker

Door iedere groep een eigen kleur te geven kunnen we straks visualiseren welke groep waar een sticker bij plakt.


Hebben jullie veel ervaring in het kijken naar kunst?

Geen | Een beetje | Heel veel


Heb je veel contact met mensen die ouder of jonger zijn?

Ja | Nee | Soms


Zo ja, hoe vaak heb je dan contact?

Elke dag | 1 x in de week | Paar keer in de maand | Paar keer per jaar


Heb je een idee wat iemand die veel ouder of juist jonger is leuk vindt?

Ja | Nee | Ik twijfel


Vind je het leuk om met iemand uit een andere leeftijdsgroep contact te hebben?

Ja | Nee | Soms


Zeg met 1 woord wat je denkt of voelt bij de andere groep, plak een sticker in jouw kleur bij je woord.

(Hulplijn: Chagrijnig, bazig, walging, vrolijk, blij, gelukkig, bang, ongedurig, melig, pissig, boos, ontevreden, onzeker, enthousiast, verdrietig….)


Evaluatie:


Denk je nu beter te weten wat de ander bezighoudt?

Ja | Nee | Weet ik niet | Ik twijfel


Heb je iets geleerd van de ander?

Ja | Nee | Weet ik niet | Ik twijfel


Ben je tot nieuwe inzichten gekomen door dit experiment?

Ja | Nee | Weet ik niet | Ik twijfel


Ben je van gedachten veranderd over een bepaald onderwerp dat we hebben besproken?

Ja | Nee | Weet ik niet | Ik twijfel


Praktische vragen en evaluatie algemeen:


Vond je dit een waardevolle bijeenkomst?

Ja | Nee | Weet ik niet | Ik twijfel


Vond je het leuk om te doen?

Ja | Nee | Weet ik niet | Ik twijfel


Zou je dit nog een keer willen doen met ons?

Ja | Nee | Weet ik niet | Ik twijfel


Tot besluit krijgen de deelnemers een kaart waarop ze hun bevindingen op mogen schrijven of tekenen. Op de achterzijden zetten we de tekst:


Als jullie dit nog eens willen doen, mogen wij dan jullie mailadres?

Email: ……………………………………………………………………………………….

Mogen wij gemaakt beeldmateriaal plaatsen op een online platform? Ja / Nee

6 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


  • White Instagram Icon

© 2023 by DAILY ROUTINES. Proudly created with Wix.com

bottom of page